جک درب پارکینگ

نصب جک پارکینگ

نصب جک پارکینگ - نصب جک درب پارکینگ - قیمت جک پارکینگ

جک پارکینگ چیست

جک پارکینگ وسیله ای است که به واسطه آن درب های پارکینگ بصورت اتوماتیک با استفاده از یک ریموت کنترل درب برقی باز و بسته میشود. جک های پارکینگ انواع مختلف و برند های مختلفی دارد. جک های پارکینگ دارای دو نوع تک لنگه و دو لنگه هستند. در حال حاضر بیشترین استفاده از جک های پارکینگ جک های دو لنگه است. جک های دو لنگه به این صورت کار میکنند که هر کدام از بازو های درب، درب را به سمت داخل یا بیرون ساختمان باز میکنند.

جک تک لنگه پارکینگ هم برای درب های استفاده میشود که بصورت تک درب هستند. در این نوع درب ها بازو جک بر روی درب نصب میشود و درب را باز و بسته میکند. اما نکته مهم در جک ها نحوه صحیح نصب جک پارکینگ است. برای نصب جک پارکینگ میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

امن آوران - کرکره های برقیدر ادامه مزایا و معایت جک های تک لنگه و جک های دو لنگه را نام میبریم.

جک های دو لنگه را میتوان با توان کمتر نسبت به سایر مدل ها استفاده کرد. همچنین حرکت مسیر جک های دو لنگه کوتاه تر از جک های تک لنگه است. از دیگر مزایای جک های دولنگه قدرت بیشتر آن در زمان بسته شدن درب است. همچنین قیمت مناسب و خراب در انها کمتر است.

امن آوران - کرکره های برقی

معایب جک های دولنگه این است که برای ساختمان هایی که رمپ دارند مناسب نیست و دو سمت درب ورودی هنگام باز شدن اشغال میشود.

مزایای جک های تک لنگه این است که یک سمت درب وروردی کامل باز میشود و مزیت دیگر آن این است که در صورتی که از قفل برقی استفاده شود امنیت آن بیشتر است.

جک های تک لنگه مانند جک های دو لنگه دارای معایبی است. تنوع جک های تک لنگه کم است. هزینه تعمیرات جک تک لنگه به نسبت جک دو لنگه بیشتر است.

نصب جک پارکینگ – نصب جک برقی

در همین ابتدا نکته ای که در نصب جک پارکینگ بسیار مهم میباشد این است که هیچ کدام از جک های پارکینگ را نمتوان مطابق با راهنمای دفتر آن نصب کرد. برای نصب جک پارکینگ در ابتدا حتما باید نزدیکترین پریز برق و همچنین دیواره های کناره را باید در نظر گرفت و سپس شروع به نصب جک پارکینگ کرد.

مراحل نصب جک پارکینگ به شرح زیر است:

  • بررسی موقعیت نصب جک پارکینگ
  • آماده کردن دیواره های کناری
  • نصب پایه ها و نحوه زاویه دهی
  • نصب فلاشر، چشمی و تابلو فرمان
  • سیم کشی
  • راه اندازی جک پارکینگ

این شش مرحله از نصب جک پارکینگ را هرکدام جداگانه در ادامه توضیح میدهیم.

مرحله اول: در مرحله ابتدایی باید ساختار درب را بررسی کنین. زیرا جک باید در محکمترین قسمت درب نصب شود. همچنین دیواره های کنار هم باید مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان پایه های عقب را در زاویه مناسبی قرار داد.

مرحله دوم: معمولا در ساختمان های قدیمی بیس پلیت (صفحه ستون) بر روی دیواره ها نصب نشده است. برای این نوع ساختمان ها باید بی پلیت نصب شود. در بسیاری از ساختمان ها برای نصب صفحه ستون یا بیس پلیت نیاز به کنده کاری است. برای پایه عقب باید از لولا درب 20 سانیتیمتر به سمت خارج به ارتفاع 25 سانتیمتر فضا را در نظر بگیرید. بهترین پایت برای نصب پلیت با ضخامت حداقل یک سانتیمتر است.

مرحله سوم: پایه عقب را با توجه به زاویه باز شدن درب مطابق راهنمای دفترچه در فاصله 14 سانتیمتری لولا روی پلیت یا صفحه ستون جوش دهید. (نکته مهم ابتدا خال جوش کرده و پس از تست، جوشکاری نهایی را انجام دهید) و جک را به واسطه پین عقب روی درب سوار کنید.

پایه جلو را روی بازو قرار داده و جک را خلاص کرده و شفت جک را کاملا ببندید. درب را تا حداکثر زاویه مورد نیاز باز کنید. پایه جلو را در همین حال بر روی درب با خال جوش نگه دارید. سپس یکبار درب را باز و بسته کنید در صورتی که مشکلی وجود نداشت، بازو را از روی پایه ها خارج کنید و پایه ها را کاملا و با دقت بر روی درب و دیوار مستحکم کنید.

مرحله چهارم: بهتر است مدار کنترل را در کنار درب و نزدیکی برق ورودی وصل شود تا نیاز به سیم کشی زیادی نباشد. بهتر است در فاصله 150 الی 160 سانتیمتری زمین نصب گردد. دقت کنید مدار کنترل نباید جایی نصب شود که درب هنگام باز شدن با آن برخورد کند و یا وقتی درب باز میشود، مانع دسترسی دوباره به مدار کنترل شود.

فلاشر را بیرون درب بالای دیوار جوری نصب کنید که راننده از راه دور متوجه باز و بسته شدن درب شود. چشمی درب یا فتوسل را در 40 سانتیمتری زمین، بیرون ساختمان و دقیقا مقابل هم نصب شود. نصب چشمی درب باید به گونه ای باشد که سیم خروجی در زیر چشمی قرار گیرد تا آب باران به واسطه سیم به داخل چشمی نفوذ نکند.

مرحله پنجم: در صورتی که ساختمان نو ساز باشد و مسیر سیم کشی هم وجود داشته باشد در زمان و انرژی بسیار صرفه جویی میشود و کار بسیار تمیز انجام میشود. اما در حالت کلی در نظر بگیرید که مسیر سیم کشی انجام نشده باشد. نوع سیم کشی باید اینگونه باشد که مدار فرمان به هر بازو یک کابل 3 در 1.5 از مدار کنترل به فلاشر یک کابل 2 در 0.75 و از مدار کنترل به هر کدام از چشمی ها یک کابل 2 در 2 تلفنی باید در نظر گرفته شود.

بهتر است در ساختمان هایی که مسیر سیم کشی برای جک درب پارکینگ در نظر گرفته نشده از چهار چوب درب برای مسیر سیم کشی استفاده شود. و برای گذر دادن و کشیدن سیم از درون لوله از یک گرد بر، بر روی مته دریل استفاده کنید تا کار بسیار تمیز انجام شود.

مرحله ششم: در آخرین مرحله کابل را از یک سو به بازوها، چشمی و فلاشر وصل کنید و ازطرف دیگر آن مطابق کاتالوگ سیم ها را به ترمینال های مدار کنترل درب وصل کنید. درب ها را نیمه باز کنید و از حالت خلاص خارج شود، ورودی برق را وصل کنید و برنامه مربوط به آن جک درب پارکینگ که مربوط به زمان بندی کارکرد هر بازو، تایم اتوماتیک بسته شدن، اختلاف زمانی دو لنگه را تنظیم کرده و ریموت را فشار دهید. حال اگر مشکلی در سیم بندی وجود نداشته باشد درب باز میشود و با چند بار باز و بسته کردن آن می توان تایم کارکرد را کاملا تنظیم کنید.

نصب جک پارکینگ - نصب جک درب پارکینگ - قیمت جک پارکینگ

ارتفاع نصب جک درب پارکینگ

برای نصب جک پارکینگ ابتدا باید یک زیرسازی بر روی درب انجام گردد. به این منظور که محل دقیق نصب جک پارکینگ باید روی درب تعیین شود. اگر درب فاقد فضای کافی برای بازوها بود، باید این فضای مورد نیاز را با جوشکاری ایجاد کنید. همچنین کناره های درب، روی دیوارها یا ستون نیز به یک فضای مستطیل شکل حدوداً ۲۰ در ۳۰ سانتیمتری نیاز دارد. نصب جک پارکینگ بهتر است در ارتفاع یک سوم پایین درب پارکینگ نصب گردد.

هزینه نصب جک پارکینگی

آیا هزینه نصب جک پارکینگ یکسان است؟ در جواب این سوال باید گفت خیر. زیرا جک های پارکینگ در مدل و نوع های متفاوت است و نصب هرکدام متفاوت است. معمولا جک های ایرانی هزینه های نصب آن ها پایین تر است.

هزینه نصب جک پارکینگاز جمله مواردی است که باید در هنگام خرید جک پارکینگ در نظر داشته باشید. معمولا در خرید خیلی از دستگاه‌ ها که احتیاج به نصب و سرویس‌ کاری دارند، مانند همین جک‌ های پارکینگی، ماشین ظرف‌شویی، کولر گازی، و… شما باید هزینه‌ های جانبی آنها را در هنگام خرید در نظر داشته باشید.

این هزینه های جانبی می‌تواند شامل هزینه نصب و سرویس های دوره ای باشد که هر از چند گاهی نیاز است برای اطمینان از سلامت دستگاه انجام دهید، و یا مثلا هزینه خرید قطعات جانبی. در هر صورت چنانچه از لحاظ مالی، بودجه شما برای خرید جک درب پارکینگ محدود باشد، باید در مورد این هزینه ها تامل بیشتری کنید. البته چنانچه شما نصب جک پارکینگ و سرویس های ماهانه آن را بر عهده همان شرکت تولید و یا عرضه کننده بگذارید، معمولا این هزینه ها برای شما کمتر تمام می‌شود. ارزان ترین جک های درب پارکینگی نیز این هزینه های جانبی را دارند.

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا می‌توانیم جک درب پارکینگی را خودمان نصب کنیم؟ عملا جواب این سوال خیر است. زیرا نصب جک پارکینگ کاری تخصصی است و باید توسط کارشناس ماهر انجام شود.
علاوه بر تخصصی بودن، کار حساسی است و چنانچه شما تجربه کافی در این کار نداشته باشید، با یک اشتباه ساده ممکن است عملا کارآیی جک پارکینگ را از بین ببرید و دچار مشکل شود.

امروزه انواع درب اتوماتیک پارکینگ آنقدر متنوع هستند که هر کدام نصاب مخصوص به خود را دارد. در نتیجه چنانچه دانش فنی و تجربه‌ای در این کار ندارید، بهتر است نصب جک پارکینگ را به کارشناسی ماهر بسپارید. همچنین شما برای ست کردن ریموت درب پارکینگ با جک نیز باز به کمک کارشناس نیاز دارید.

چرا سفارش نصب جک پارکینگ را به امن آوران بسپاریم؟

جواب این سوال را با دقت بخوانید. شرکت امن آوران عظیم با بیش از دو دهه فعالیت حرفه ای و تخصصی در زمینه تعمیر جک های پارکینگ و نصب جک پارکینگ رزومه خوبی از خود به جای گذاشته است. ما در ابتدا نیرویی را پروش میدهیم که علاوه بر دانش فنی مهارت فنی خوبی هم داشته باشد. چرا که تمام نصاب های امن آوران تعیرات آن را هم انجام میدهند.

خدمات شرکت امن آوران عبارتند از:

  • نصب و تعمیر کرکره های برقی
  • نصب و تعمیر جک پارکینگ
  • نصب و تعمیر درب های شیشه ای
  • نصب و تعمیر دورین های مداربسته
  • نصب و تعمیر آیفون های تصویری
  • نصب دزدگیر و اطفا حریق
  • نصب و تعمیر راهبند ها
  • هوشمند سازی ساختمان ها و اماکن (BMS)

به همین دلیل میتوانید نصب جک پارکینگ خود را به شرکت امن آوران بسپارید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان میتوانید با شماره 09129350933 و یا از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

محیط کاری که نصاب در آن فعالیت میکند باید توسط خود نصاب تمیز شود تا کثیفی های زمین یا تخریب دیوار کار نصاب را تحت تاثیر قرار ندهد. به صاحب کار توصیه شود پیلت و پایه ها را رنگ کرده تا به مرور زمان از استحکام آن کم نشود. در نهایت توصیه این که پیلت زیر کار پایه روی دیوار به وسیله سیمان مستحکم گردد میتواند عمر سیستم را بسیار ارتقاء دهد.

نصاب باید پس از نصب کامل نحوه کارکرد با ریموت که کدام دکمه و چگونه درب را باز و بسته می کند را به صورت کامل به مشتری آموزش دهد. همچنین استفاده از کلید خلاص کن در مواقع نبود برق یا خرابی جک  مورد بسیار ضروری است که می بایست مشتری بتواند به تنهایی و به سرعت انجام دهد. این هم از جمله مواردی است که نصاب باید آموزش کامل آن را به مشتری ارائه کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *